Begin juni opende AE haar deuren voor de 5de editie van de AE Hackathon. Tijdens dat event geven we klanten en prospecten de kans om buiten hun dagdagelijkse context te brainstormen en experimenteren met technologie. In totaal werkten 12 teams samen met een deelnemende klant met als doel: een innovatief idee op een zo kort mogelijke tijd uitwerken tot een tastbaar Minimal Viable Product. Nadien mochten ze hun project pitchen aan een deskundige jury en aan een breder publiek tijdens het slotevent.
Hackathon 2018 wrap-up: Dit zijn onze 4 key takeaways
By Laura van Duijvenbode on 11 juli 2018
Informatie modelleren was, is en zal zijn
By Geert Sprengers on 13 november 2012
Het ontwerpen en integreren van ICT-systemen moet bij tijd en stond zichzelf eens heruitvinden en opnieuw verpakt worden. Dat kan niet anders. Er wordt zo veel onderzoek gedaan, we hebben zo veel ervaring opgedaan. Wees eerlijk, de sector wordt slimmer! Laat er dan nog eens wat marketeers en strategisten mee aan de slag en de buzz-woorden veranderen cyclisch.
Begrijp de taal van de business
Laat het nu de periode van de CBD, EAI, BI, MDM, SOA, ... zijn. Ondanks deze veranderingen ben ik gedurende jaren nog steeds 80% van mijn tijd bezig met nadenken, praten, discussiëren, instrueren over en structureren van informatie. Niet alleen bij het ontwerpen van systemen of services, maar ook en zeker bij ontwarren van businessproblemen.
Dat wil zeggen dat de essentie dezelfde is gebleven: begrijp de taal van je business!