Attentia geeft met haar diensten bedrijven een breder inzicht voor een succesvol HR & well-being beleid. Onder de slogan “feeling good works great” zetten ze hard in op het welzijn van werknemers door de combinatie van het sociaal secretariaat met preventie en bescherming.
Hackathon 2018: Team Colruyt
By Davy Vanherbergen on 01 augustus 2018
Team Colruyt experimenteerde tijdens de Hackathon met een extra service om klanten meer awareness te geven over hun boodschappen uitgavenpatroon en de potentiele besparingen die ze hierin zouden kunnen realiseren.
Hackathon 2018: Team Mint
By Laura van Duijvenbode on 26 juli 2018
MINT is een onafhankelijk studiebureau voor verkeer en mobiliteit. Ze brengen hun kennis graag letterlijk in beweging. Zo proberen ze met behulp van hun expertise een brug te slaan tussen de huidige verkeerssituaties en mobiliteitsproblematieken en nieuwe inzichten die ze verkrijgen uit verkeersanalyses en mobiliteitsstudies. Om hun analyses te kunnen onderbouwen, beschikt Mint over verkeerssimulatiemodellen die zowel de huidige verkeerssituatie als voor toekomstscenario’s een aantal performance indicators kunnen berekenen. Tijdens de Hackathon werd gezocht naar een manier om de resultaten van hun modellen op een gebruiksvriendelijke wijze over te brengen naar de klant.
Hackathon 2018: Team Tetris
By Laura van Duijvenbode on 23 juli 2018
Partena Professional en Wolters Kluwer sloegen deze hackathon de handen in elkaar onder de naam Tetris voor de uitwerking van een advies tool die consultants in de toekomst kan ondersteunen. Concreet vertrok Partena Professional vanuit hun adviserende en ondersteunende rol bij ondernemingen, waarbij Wolters Kluwer meer focuste op de technische uitwerking als partner. (Startende) ondernemers hebben begeleiding nodig in HR-gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen ze terecht bij B2B consultants die advies kunnen geven vanuit hun expertise. Zowel Partena Professional als Wolters Kluwer streven naar het beste en meest correcte advies voor deze vragen.
Hackathon 2018: Team Farvel
By Toon Herremans on 19 juli 2018
Een niet voor de hand liggende markt in digitale transformatietrajecten is die van de begrafenissen. Nochtans is het geen slechte oefening om hier digitalisering te overwegen. Dagelijks sterven er in België alleen al gemiddeld 300 mensen. De impact van zo’n sterfgeval op de nabestaanden is enorm, en ondanks de nodige voorbereidingen die de persoon (eventueel) al getroffen heeft, blijft het voor de familieleden een zoektocht in de administratieve regelingen. Deze komen dan nog eens bovenop het rouw- en verwerkingsproces.