De AE Hackathon geeft klanten en prospecten 36 uur om met een innovatief idee én een ‘minimum viable product’ op de proppen te komen. In juni 2018 waren we al aan onze vijfde editie toe. In deze reeks maak je kennis met alle deelnemers.
Hackathon 2018: Team Attentia
By Laura van Duijvenbode on 03 augustus 2018
Attentia geeft met haar diensten bedrijven een breder inzicht voor een succesvol HR & well-being beleid. Onder de slogan “feeling good works great” zetten ze hard in op het welzijn van werknemers door de combinatie van het sociaal secretariaat met preventie en bescherming.
Hackathon 2018: Team Farvel
By Toon Herremans on 19 juli 2018
Een niet voor de hand liggende markt in digitale transformatietrajecten is die van de begrafenissen. Nochtans is het geen slechte oefening om hier digitalisering te overwegen. Dagelijks sterven er in België alleen al gemiddeld 300 mensen. De impact van zo’n sterfgeval op de nabestaanden is enorm, en ondanks de nodige voorbereidingen die de persoon (eventueel) al getroffen heeft, blijft het voor de familieleden een zoektocht in de administratieve regelingen. Deze komen dan nog eens bovenop het rouw- en verwerkingsproces.
Hackathon 2018: Team Car Trek
By Glenn Dejaeger on 17 juli 2018
Het Car Trek Hackathon team richtte zich met haar idee op bedrijven met een uitgebreide vloot. Traditioneel wordt deze ondersteund door een fleet verantwoordelijke, die bestuurders ontzorgt in geval van schade en hen tijdig informeert over bandenwissels en onderhoud. De uitdaging voor de verantwoordelijke ligt erin om diezelfde service te blijven garanderen in een groeiend wagenpark. De communicatie tussen een bestuurder en de fleet manager verloopt immers niet altijd even vlot door de toenemende afstand tussen beide partijen, of het niet correct invullen van de benodigde formulieren.
Hackathon 2018 wrap-up: Dit zijn onze 4 key takeaways
By Laura van Duijvenbode on 11 juli 2018
Begin juni opende AE haar deuren voor de 5de editie van de AE Hackathon. Tijdens dat event geven we klanten en prospecten de kans om buiten hun dagdagelijkse context te brainstormen en experimenteren met technologie. In totaal werkten 12 teams samen met een deelnemende klant met als doel: een innovatief idee op een zo kort mogelijke tijd uitwerken tot een tastbaar Minimal Viable Product. Nadien mochten ze hun project pitchen aan een deskundige jury en aan een breder publiek tijdens het slotevent.