2018, voorwaar een bijzonder jaar, een jaar van experiment en innovatie binnen AE rond diverse thema’s. Een van die thema’s was het topic van innovatie zelf. Veel bedrijven, waaronder onze eigen klanten, worstelen met de aanpak van hun eigen innovatieproject, zonder de juiste mensen in huis en zonder een gedegen kennis rond het prioriteren van resources en projecten overheen verschillende innovatie initiatieven. Gelukkig hebben we op die vragen en zorgen rond innovatie vanuit AE, maar onder een andere vlag, een antwoord kunnen bieden.
Dit was 2018: Terugblik op Innovatie
By Kathleen Demol on 21 december 2018
Vele conferenties, één kerngedachte...
By Leen van Wambeke on 16 november 2018
Als we even terugblikken op de verschillende conferenties waaraan we vanuit de AE Financial Services community deelnamen, dan blijft vooral de zoektocht naar authenticiteit, naar menselijke relevantie in deze digitale wereld hangen.
Waarschijnlijk was Seth Godin op Supernova eind september diegene die het beste deze zoektocht in zijn sprekersslot samenvatte in enkele opvallende quotes:
De lerende organisatie in de praktijk: de AE crypto-competitie
By Gert Nelissen on 16 november 2018
We leven vandaag in een zeer competitieve wereld. De concurrentie ligt op de loer, klanten worden veeleisender en nieuwe technologieën en regulering zijn in staat uw bestaande businessmodel in sneltreinvaart te ondermijnen. Kennis, en -nog veel belangrijker- het delen ervan, zijn in zo’n tijden essentieel. Organisaties en mensen die sneller en effectiever leren, zitten in de poleposition.
Bringr: een innovatieve service gebouwd in co-creatie met bpost
By Lara Borms on 02 oktober 2018
Bpost klopte aan bij AE met de vraag een innovatieve dienst uit te werken dat op het principe van crowdsourcing is gebaseerd. Het idee werd in co-creatie modus tijdens de AE Hackathon van 2015 een eerste keer verkend. Na intens gebrainstorm ontstonden de eerste mock-ups voor de applicatie die later de naam ‘Bringr’ kreeg.
Identificatie in de mobiele wereld: itsme onder de loep
By Leen van Wambeke on 17 september 2018
Belgian Mobile ID wil met zijn itsme® applicatie de omslachtige wijze waarmee klanten zichzelf online kenbaar moeten maken stevig vereenvoudigen. De organisatie is een consortium waarin de 3 grote telecomoperatoren met de 4 grootbanken van België zetelen. Samen zetten ze een product neer dat gebruikers moet toelaten om zichzelf in de mobiele wereld te identificeren, met dezelfde veiligheidsgaranties die men gewend is met de eID. Een belangrijke shift in de banking wereld, weet IT architect Sven Rosiers. Wij spraken met hem over de applicatie en de impact die deze zal hebben op financiële organisaties.