2018 was een belangrijk jaar voor de financial services community binnen AE. Na meer dan 15 jaar lang expertise uit te bouwen in de sector op vlak van business en IT, beslisten we om een vernieuwde focus op de sector te leggen. Onze ambitie om een vertrouwde end-to-end digitale partner te zijn, vertaalde zich naar een sectorgedreven website en tweemaandelijkse nieuwsbrief. In deze blogpost blikken we trots terug op ons afgelegde traject, en werpen we al een vluchtige blik op wat 2019 ons zal brengen.
Dit was 2018: Terugblik 2018 Financial Services
By Leen van Wambeke on 17 december 2018
Vele conferenties, één kerngedachte...
By Leen van Wambeke on 16 november 2018
Als we even terugblikken op de verschillende conferenties waaraan we vanuit de AE Financial Services community deelnamen, dan blijft vooral de zoektocht naar authenticiteit, naar menselijke relevantie in deze digitale wereld hangen.
Waarschijnlijk was Seth Godin op Supernova eind september diegene die het beste deze zoektocht in zijn sprekersslot samenvatte in enkele opvallende quotes:
De lerende organisatie in de praktijk: de AE crypto-competitie
By Gert Nelissen on 16 november 2018
We leven vandaag in een zeer competitieve wereld. De concurrentie ligt op de loer, klanten worden veeleisender en nieuwe technologieën en regulering zijn in staat uw bestaande businessmodel in sneltreinvaart te ondermijnen. Kennis, en -nog veel belangrijker- het delen ervan, zijn in zo’n tijden essentieel. Organisaties en mensen die sneller en effectiever leren, zitten in de poleposition.
Personaliseer je marketingstrategie met Analytics
By Laura van Duijvenbode on 16 november 2018
Data Analytics zijn voor bedrijven vandaag onmisbaar geworden in een gepersonaliseerde marketingstrategie. Overtuigd van de waarde van data en de inzichten die deze kunnen brengen, riep één van onze klanten in de consumentengoederensector, hulp in bij de lancering van een volledig nieuw product. Met de hulp van AE, slaagden zij erin om hun doelgroep efficiënter te bereiken en mooie resultaten te boeken.
Identificatie in de mobiele wereld: itsme onder de loep
By Leen van Wambeke on 17 september 2018
Belgian Mobile ID wil met zijn itsme® applicatie de omslachtige wijze waarmee klanten zichzelf online kenbaar moeten maken stevig vereenvoudigen. De organisatie is een consortium waarin de 3 grote telecomoperatoren met de 4 grootbanken van België zetelen. Samen zetten ze een product neer dat gebruikers moet toelaten om zichzelf in de mobiele wereld te identificeren, met dezelfde veiligheidsgaranties die men gewend is met de eID. Een belangrijke shift in de banking wereld, weet IT architect Sven Rosiers. Wij spraken met hem over de applicatie en de impact die deze zal hebben op financiële organisaties.