Afgelopen dinsdag vond onze analytics foyer plaats. Op deze feestelijke eindejaarseditie mochten we 79 aanwezigen ontvangen om samen 2018 af te sluiten. Het werd een interessante namiddag en avond waarbij het publiek mocht kennismaken met klantencases en het potentieel van Artificial Intelligence. De kernboodschap die we meepikten? Analytics verandert data in bruikbare inzichten die uw business naar een hoger niveau tillen.
Personaliseer je marketingstrategie met Analytics
By Laura van Duijvenbode on 16 november 2018
Data Analytics zijn voor bedrijven vandaag onmisbaar geworden in een gepersonaliseerde marketingstrategie. Overtuigd van de waarde van data en de inzichten die deze kunnen brengen, riep één van onze klanten in de consumentengoederensector, hulp in bij de lancering van een volledig nieuw product. Met de hulp van AE, slaagden zij erin om hun doelgroep efficiënter te bereiken en mooie resultaten te boeken.
Hackathon 2018: Team Sofico
By Laura van Duijvenbode on 20 augustus 2018
De AE Hackathon geeft klanten en prospecten 36 uur om met een innovatief idee én een ‘minimum viable product’ op de proppen te komen. In juni 2018 waren we al aan onze vijfde editie toe. In deze reeks maak je kennis met alle deelnemers.
Hackathon 2018: Team Mint
By Laura van Duijvenbode on 26 juli 2018
MINT is een onafhankelijk studiebureau voor verkeer en mobiliteit. Ze brengen hun kennis graag letterlijk in beweging. Zo proberen ze met behulp van hun expertise een brug te slaan tussen de huidige verkeerssituaties en mobiliteitsproblematieken en nieuwe inzichten die ze verkrijgen uit verkeersanalyses en mobiliteitsstudies. Om hun analyses te kunnen onderbouwen, beschikt Mint over verkeerssimulatiemodellen die zowel de huidige verkeerssituatie als voor toekomstscenario’s een aantal performance indicators kunnen berekenen. Tijdens de Hackathon werd gezocht naar een manier om de resultaten van hun modellen op een gebruiksvriendelijke wijze over te brengen naar de klant.
Verzekerd van een persoonlijke aanpak dankzij analytics
By Laura van Duijvenbode on 17 mei 2018
KBC is één van de grootste bank-verzekeraars in België voor zowel particulieren als middelgrote ondernemingen. Om hun huidige marktpositie te verstevigen, en hun evolutie naar een data driven organisatie verder te zetten, wil de bank vandaag de beschikbare data maximaal benutten
Met de evolutie naar een data driven organisatie is het intensief gebruik van commerciële data en data-analyse uitgegroeid tot een strategische kerncompetentie van KBC. Samen met onze business partners bouwen zij meerdere nieuwe kwaliteitsvolle data layers op (Commercial data, Risk data, e.a…) die correcte en consistente data bevatten. Ze zijn gebaseerd op eenduidige definities en voldoen aan de nieuwe GDPR wetgeving. Zo kunnen data op het gewenste moment in de juiste vorm en via het juiste kanaal ontsloten worden. Deze nieuwe Data Layers worden ontwikkeld op een Big Data platform met hun specifieke tools & technologieën. Concreet riep de bank de hulp van AE in om de data die ze nu al verzamelt, om te zetten naar inzichten die zinvol en bruikbaar zijn voor de interne diensten. Het uiteindelijke doel is het verzekeren van een persoonlijke aanpak voor de eindklanten van KBC.