Een niet voor de hand liggende markt in digitale transformatietrajecten is die van de begrafenissen. Nochtans is het geen slechte oefening om hier digitalisering te overwegen. Dagelijks sterven er in België alleen al gemiddeld 300 mensen. De impact van zo’n sterfgeval op de nabestaanden is enorm, en ondanks de nodige voorbereidingen die de persoon (eventueel) al getroffen heeft, blijft het voor de familieleden een zoektocht in de administratieve regelingen. Deze komen dan nog eens bovenop het rouw- en verwerkingsproces.
Een droomhuis met een woonkrediet op maat
By Laura van Duijvenbode on 24 april 2018
Onze klant is een financiële dienstverlener op de Belgische markt die deel uitmaakt van een toonaangevende internationale bankverzekeraar. Recent koos de bank er bewust voor om in te zetten op een nieuwe, unieke klantenervaring . Onze hulp werd ingeroepen om deze omslag naar customer centricity te begeleiden in. Concreet werd er een pioniersproject opgestart in één van de belangrijkste markten voor de dienstverlener: die van de woonkredieten.
4 Aandachtspunten voor het houden van een story mapping workshop
By Thomas De Vries on 24 maart 2016
In deze post bespreken we 4 zaken waar je op moet letten bij het voorbereiden van een story mapping workshop
Uw gegevens zijn uw reputatie
By Guido Van Humbeeck on 03 april 2014
“Quid est veritas?” (Wat is de waarheid?). Een vraag die 2000 jaar oud is en vandaag meer dan ooit acuut is in onze IT-systemen. Welke CEO durft vandaag met 100% zekerheid zeggen dat de gegevens binnen zijn bedrijf correct zijn? Of nog beter: welke versie van de waarheid in elk van de IT systemen benadert het best de realiteit.
Silobouw
Jawel, vandaag worden we geconfronteerd met de gevolgen van 30 jaar ICT silo-bouw. En dit is geen verwijt. Het is wat het is. Maar vandaag zitten we met verschillende toepassingen, elk met hun eigen gegevensbank. Deze gegevensbanken bevatten bijv. allemaal gegevens over klanten, producten, … telkens op een iets andere manier, binnen een verschillende context, voor verschillende doeleinden.
Maar toch: een klant is een klant en liefst heeft de klant maar één adres of is op zijn minst, in alle systemen, het adres van een klant hetzelfde. Dit maar als voorbeeld.