KBC is één van de grootste bank-verzekeraars in België voor zowel particulieren als middelgrote ondernemingen. Om hun huidige marktpositie te verstevigen, en hun evolutie naar een data driven organisatie verder te zetten, wil de bank vandaag de beschikbare data maximaal benutten
Met de evolutie naar een data driven organisatie is het intensief gebruik van commerciële data en data-analyse uitgegroeid tot een strategische kerncompetentie van KBC. Samen met onze business partners bouwen zij meerdere nieuwe kwaliteitsvolle data layers op (Commercial data, Risk data, e.a…) die correcte en consistente data bevatten. Ze zijn gebaseerd op eenduidige definities en voldoen aan de nieuwe GDPR wetgeving. Zo kunnen data op het gewenste moment in de juiste vorm en via het juiste kanaal ontsloten worden. Deze nieuwe Data Layers worden ontwikkeld op een Big Data platform met hun specifieke tools & technologieën. Concreet riep de bank de hulp van AE in om de data die ze nu al verzamelt, om te zetten naar inzichten die zinvol en bruikbaar zijn voor de interne diensten. Het uiteindelijke doel is het verzekeren van een persoonlijke aanpak voor de eindklanten van KBC.