Vele conferenties, één kerngedachte...

By Leen van Wambeke on 16 november 2018

Als we even terugblikken op de verschillende conferenties waaraan we vanuit de AE Financial Services community deelnamen, dan blijft vooral de zoektocht naar authenticiteit, naar menselijke relevantie in deze digitale wereld hangen.

Waarschijnlijk was Seth Godin op Supernova eind september diegene die het beste deze zoektocht in zijn sprekersslot samenvatte in enkele opvallende quotes:

Continue Reading

De lerende organisatie in de praktijk: de AE crypto-competitie

By Gert Nelissen on 16 november 2018

We leven vandaag in een zeer competitieve wereld. De concurrentie ligt op de loer, klanten worden veeleisender en nieuwe technologieën en regulering zijn in staat uw bestaande businessmodel in sneltreinvaart te ondermijnen. Kennis, en -nog veel belangrijker- het delen ervan, zijn in zo’n tijden essentieel. Organisaties en mensen die sneller en effectiever leren, zitten in de poleposition.

Continue Reading

Personaliseer je marketingstrategie met Analytics

By Laura van Duijvenbode on 16 november 2018

Data Analytics zijn voor bedrijven  vandaag onmisbaar geworden in een gepersonaliseerde marketingstrategie. Overtuigd van de waarde van data en de inzichten die deze kunnen brengen, riep één van onze klanten in de consumentengoederensector, hulp in bij de lancering van een volledig nieuw product. Met de hulp van AE, slaagden zij erin om hun doelgroep efficiënter te bereiken en mooie resultaten te boeken.

Continue Reading

StreetWize: de implementatie van een co-creatie tool

By Lara Borms on 02 oktober 2018

Mobile School is een Belgische organisatie die zich wereldwijd inzet voor straatkinderen. Op dit moment rijden er meer dan 38 mobiele schooltjes in 22 landen. StreetWize is de zusterorganisatie die via leadership expedities en trainingen managers de street skills van straatkinderen bijbrengt.

Om hun sociale impact te vergroten werd een ambitieus digitaal traject opgezet. Een van de pijlers is een co-creatie tool die deelnemers helpt om nieuwe ideeën op te doen en te pitchen.

Continue Reading

Bringr: een innovatieve service gebouwd in co-creatie met bpost

By Lara Borms on 02 oktober 2018

Bpost klopte aan bij AE met de vraag een innovatieve dienst uit te werken dat op het principe van crowdsourcing is gebaseerd. Het idee werd in co-creatie modus tijdens de AE Hackathon van 2015 een eerste keer verkend. Na intens gebrainstorm ontstonden de eerste mock-ups voor de applicatie die later de naam ‘Bringr’ kreeg.

Continue Reading

Lists by Topic

see all

Posts by Topic

see all