Wie is mijn klant en waarom moet ik dat weten?

By Jessica Ruelens on 27 augustus 2015

Heb je je ooit afgevraagd hoe je klanten zich op grote schaal gedragen? Weet je welke klanten het meest waardevol zijn en via welke klanten je opportuniteiten kan aanboren? Mogelijks heb je een algemeen beeld van het gedrag van je klanten – op basis van hun gedrag uit het verleden – maar is dat beeld ook gebaseerd op feiten of data?

Continue Reading

Ontdek welke waarde inzicht in je klanten voor je organisatie kan opleveren

By Bram Vanschoenwinkel on 20 augustus 2015

De opkomst van digital heeft de marketingwereld grondig door elkaar geschud. Hoe kan je deze veranderingen in jouw voordeel laten werken door het toepassen van Analytics?

Continue Reading

Uw gegevens zijn uw reputatie

By Guido Van Humbeeck on 03 april 2014

“Quid est veritas?” (Wat is de waarheid?). Een vraag die 2000 jaar oud is en vandaag meer dan ooit acuut is in onze IT-systemen. Welke CEO durft vandaag met 100% zekerheid zeggen dat de gegevens binnen zijn bedrijf correct zijn? Of nog beter: welke versie van de waarheid in elk van de IT systemen benadert het best de realiteit.

Silobouw

Jawel, vandaag worden we geconfronteerd met de gevolgen van 30 jaar ICT silo-bouw. En dit is geen verwijt. Het is wat het is. Maar vandaag zitten we met verschillende toepassingen, elk met hun eigen gegevensbank. Deze gegevensbanken bevatten bijv. allemaal gegevens over klanten, producten, … telkens op een iets andere manier, binnen een verschillende context, voor verschillende doeleinden.

Maar toch: een klant is een klant en liefst heeft de klant maar één adres of is op zijn minst, in alle systemen, het adres van een klant hetzelfde. Dit maar als voorbeeld.

Continue Reading

Push to add drama: CXO-lunch met Jan Dobbenie

By Guido Van Humbeeck on 09 januari 2014

Vrijdag de 13de december 2013. Je moet het maar durven. Als VP Retail eni Belgium komen spreken over “Europe’s deadly spiral in 7 steps”, vervolgens de typisch Belgische uitdagingen in de energiesector toelichten om dan tot de conclusie te komen dat het business model grondig moet veranderen: “From kWh to Energy Solutions”. Je zou van minder stil worden. En dan valt hét woord: Innovatie.

En nog belangrijker: innoveren met informatie. Kan het anders dan dat IT hier een rol mag/moet in spelen? Tegelijkertijd moet er ook realistisch met innovatie worden omgesprongen. Ik heb verschillende dingen gehoord: “choose your battles”, “try to fail cheap”, en “de juiste innovatie dan ook nog de markt in krijgen”.

Dit brengt ons bij het thema van de presentatie: “The drama of innovation in 4 acts”. In deze blog wil ik dan ook even de reacties vertalen die gegeven zijn geweest door de deelnemers.

Continue Reading

Open brief aan de CEO

By Guido Van Humbeeck on 17 juni 2013

Geachte Mevrouw,
Geachte Heer,

Laat mij beginnen met een vraag: “Wanneer heeft u voor het laatst met uw CIO overleg gepleegd over de strategische richting van uw bedrijf en de mogelijkheden die de nieuwe evoluties in ICT bieden?

Continue Reading

Lists by Topic

see all

Posts by Topic

see all